Pepe Escobar: ‘Rage against the House of Saud’

“Yet don’t expect to see much on al-Jazeera – because the coverage won’t be anything like Egypt and Libya; it has already been pre-empted by a princely visit to the emir of Qatar; al-Jazeera is based in Qatar, while the al-Arabyya news channel is a mouthpiece of the House of Saud. Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia and the United Arab Emirates all belong to the Gulf Cooperation Council (GCC). Obviously none of these GCC kings and emirs want to be swept away by democracy; revolution is only for “others”, like Tunisia, Egypt and Libya.”

must read:

http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/MC10Ak01.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s